Eva Lång

Pulshöjande med spinning
 
Dags att ta tag i pulshöjande träning. För mig funkar spinning väldigt bra då. Kändes ovant och det blev stumma ben med mycket syra. Har inte kört spinning på hela hösten eftersom det varit så fina förhållanden för löpning så därför har jag hellre sprungit. Men nu är det dags... det har blivit isigt och halkigt att springa efter några tövädersdagar och då får spinningen stå för den pulshöjande träningen. 
 
Många tänker: Varför pulshöjande träning? det är ju bara jobbigt. Jag får också i bland kommentarer som: Har du inte fått nog av det där och kan sluta nu? Har inte du tränat klart? Vad tränar du för egentligen?
 
Jag tränar för att Leva frisk längre!!! Jag vill ge mig själv de bästa förutsättningarna för att få vara med och uppleva framtiden  tillsammans med mina barn, kanske också barnbarn en dag. Jag vill ge mig en bästa förutsättning att klara mig utan medicinering så länge som möjligt och tror stenhårt att det går att påverka genom att hålla kropp och knopp i trim. Jag har läst en mycket bra bok bok " Hjärnstark" av Anders Hansen och den rekommenderar jag till Er. Han tar upp de tankemässiga effekter som pulshöjande träning har på hjärnan och han skriver om hur träning förbättrar koncentrationsförmågan och minnet, hur antalet hjärnceller ökar och du blir gladare.
 
Träna så här! Anders Hansens träningsschema för maximala tankemässiga effekter.
* Konditionsträning tre gånger i veckan, 30-45 minuter per tillfälle. Du ska få upp pulsen och bli svettig.
* Löpning/jogg, simning eller skidåkning är toppen.
* Rör på dig även de övriga dagarna. En halvtimmes lunchpromenad är bra.
 
Du behöver inte elitträna, det viktigaste är att du gör någonting!! Ut och kör!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress